قوانین و مقررات خرید از وردسا
قوانین و مقررات خرید از فروشگاه وردسا
خریداران گرامی لطفا برای استفاده از خدمات فروشگاهی وردسا حتما موارد مربوطه را مطالعه نمایید.
ورود کاربران به سایت و خدمات ارائه شده توسط وردسا به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویسها است.
ثبت سفارش و زمان ارسال
ثبت سفارش توسط کاربران در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین وردسا از سوی کاربران است.
قوانین عمومی:
کلیه اصول و رویههای فروشگاه وردسا منطبق با قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است، استفاده کاربران از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییرات قانونی است، لذا توجه داشته باشید که هرگونه تغییرات در قوانین مربوطه به کاربران در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.
تعریف کاربران:
استفاده از خدمات به عنوان مشتری در سایت وردسا به اصطلاح کاربر گفته میشود، لذا کسانی که در سایت به عنوان کاربر فرم ثبتنام را تکمیل نمایند و اقدام به ثبت سفارش نمایند به عنوان مشتری حساب خواهند شد، فروشگاه وردسا طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
منظور از تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان:
فروشگاه وردسا با اعتبارسنجی و اخذ مدارک مورد نیاز از فروشنگان، نمایندگان معتبر، واردکنندگان، بصورت حقیقی و حقوقی اقدام به ارائه خدمات فروش آنلاین کالا بواسطه سایت وردسا مینماید، لذا کلیه مسئولیتهای مربوط به محتوا، قیمت، کیفیت،نحوه ارسال، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.
مدت زمان پردازش و تحویل کالا به انبار
مدت زمان ارسال کالا توسط فروشندگان تعیین میگردد لذا در صورتی که فروشندگان یک روز کاری را انتخاب نمایند بدین معنی است که از زمان ثبت سفارش تا ارسال توسط فروشنده یک روز یا بطور دقیق 24 ساعت فرصت دارند تا نسبت به پردازش و تحویل کالا به یکی از مودیان ارسال اعم از انبارهای وردسا، پست، پیک موتوری و یا هرگونه پیش فرض هایی که درسیستم فروشگاهی وردسا در نظر گرفته شده تحویل نمایند.
درصورتی که ارسال توسط فروشنده به عنوان همان روز تعیین شود، طبق قوانین دو الی چهار ساعت پس از ثبت سفارش(درساعات اداری قبل از ساعت 16) کالا پردازش و طبق قواعد(مدت زمان تحویل کالا به مشتری) تحویل مودیان ارسال خواهد شد.
مدت زمان تحویل کالا به مشتری:
مدت زمان تحویل کالا به مشتریان به چند روش جداگانه تعیین وضعیت خواهند شد لذا از طریق پست بطور میانگین طبق قوانین اداره پست جمهوری اسلامی ایران برای پست پیشتاز(دو الی هفت روز به علاوه مدت زمان تعیین شده روزکاری تامین کالا توسط فروشنده)، برای پیک موتوری، آژانس و کلیه سرویس های خدماتی ارسال مرسوله در بستر آنلاین کمتر از 12 ساعت(به علاوه مدت زمان تعیین شده روز کاری توسط فروشنده) خواهد بود.
در صورت عدم تامین مرسوله توسط فروشندگان:
در صورتی که به هر نحوی اعم از عدم تامین کالا توسط فروشندگان به دلیل عدم موجودی و یا دیگر دلایل مربوط، فروشگاه وردسا نسبت به لغو سفارش بصورت سیستمی اقدام خواهد کرد، هرچند که فروشگاه وردسا سعی خواهد کرد بهترین تامین کننده ها را برای مشتریان ارائه نماید.
نحوه عودت کالا به فروشندگان:
نحوه برگشت از فروش طبق قوانین وضع شده در فروشگاه وردسا خواهد بود، لذا توجه داشته باشید بهتر است درباره نحوه مرجوع کردن کالا بیشتر بدانید، و مسئولیت هرگونه عدم مطابقت با فروشنده خواهد بود.
برای خدمات پس از فروش و عودت کالاها توجه داشته باشید که تنها زمانی میسر میباشد که عکس مستندات مرسوله همراه با بسته بندی اولیه توسط فروشنده گرفته و از طریق پشتیبانی به سایت ارائه شده باشد.
سیاست حفظ حریم شخصی:
وردسا همیشه در تلاش برای حفظ اطلاعات شخصی و اعم حقیقی و حقوقی با استفاده از تکنولوژی های بروز دنیا میباشد و اطلاعات شما را به افراد حقیقی و حقوقی دیگر به قصد موارد معنوی و تجاری قرار نخواهد داد.کلیه مطالب ارائه شده در سایت وردسا اعم از متن ها، لوگوها، سیاست های تعریف شده، تصاویر، داده ها، ویدئوهای رسانه ایی و دیگر موارد برای استفاده تجاری بدون کسب مجوز کتبی، از فروشگاه وردسا ممنوع و قابل پیگیری قانونی میباشد.
شرایط خرید و ثبت سفارش و نحوه ارسال
سایت وردسا در کل روزهای هفته و بصورت 24 ساعته نسبت به ارائه خدمات اقدام مینماید، لذا پردازش و ارسال کالاها و موسوله ها منوط به روزهای کاری، اداری در روز بعد از تعطیلات رسمی، عمومی کشور میباشد لذا بدین سبب هرگونه خرید از سایت به معنای پذیرش قوانین میباشد.
کلیه سفارشهای ثبت شده از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق ایمیل، برای مشتریان ارسال میگردد. وردسا نیز همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد.
وردسا مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشود.
در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای وردسا محفوظ است. وردسا در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی 48 الی 72 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت وردسا میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور دقیق کامل تکمیل کنند. در این صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود و هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، وردسا جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
کاربری هر مشتری شامل نام و نام خانوادگی باید با اطلاعات مدارک شناسایی مطابقت داشته باشد و در صورت عدم تطابق، فروشگاههای اینترنتی مجاز به ارائه خدمات به این گروه از مشتریان نخواهد بود. لذا خریداران محترم می بایست با ارائه تصویر کارت ملی خود و خرید از طریق کارت بانکی متعلق به شخص خریدار که با هویت سفارش دهنده در تطابق می باشد، اقدام به ثبت سفارش نمایند. در غیر اینصورت مراتب به اطلاع مراجع قانونی خواهد شد.
لازم به ذکر است که این امر به منظور جلوگیری از سواستفادههای احتمالی و مواردی نظیر جلوگیری از خرید با کارتهای سرقت شده و یا موارد فیشینگ و موارد مشابه در نظر گرفته شده است.
به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش تکمیل اطلاعات حقوقی و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویلگیرنده ثبت یا انتخاب میکند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.
تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکانپذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد
در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریان توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران نسبت به پرداخت سفارش خود را اقدام کنند، بدیهی است که وردسا هیچگونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.
خسارت ها وارده در زمان ارسال مرسوله ها:
کلیه سفارشها بایستی توسط فروشنده ها با نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسانند. با توجه به بستهبندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و وردسا تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران میکند، فروشندگان موظف هستند کالاهای ارسالی از طریق پست را به نحو احسن بسته بندی و ارسال نمایند، فروشنده میبایست تا رسیدن مرسوله به دست مشتری پیگیری های لازمه را انجام بدهد و هرگونه عدم تاخیر(گم شدن بسته، عدم وضعیت و پیگیری پست) رو عهده دار گردند.
آسیبهای ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش وردسا اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش وردسا ارسال شود.
برای اطلاعات بیشتر به صفحه نحوه مرجوع کردن کالا مراجعه کنید.
عدم دریافت مرسوله های پستی پس از گذشت چند روز از ثبت ارسال:
بنابر تجربه چند دهه فروش اینترنتی شاهد این هستیم بعضی از مرسولات پستی بخاطر موارد خاص اعم از مخدوش شدن ادرس و یا بارکدهای پستی و یا گم شدن بسته ها در پست مرکزی نیاز به ثبت شکایت از طرف مشتریان دارد لذا به این ادرس ثبت شکایات مراجعه نمایید و شکایت عدم دریافت و یا هرگونه موارد خاص را ثبت نمایید تا سریعا در رسیدن مرسولات همیاری نمایید لذا این پیگیری از طرف شما حق پیگیری از طرف فروشنده را سلب نخواهد کرد.
سرویس گارانتی وردسا: تضمین 7 روزه بازگشت کالا:
کلیه کالاهایی که نیاز به مهلت تست 7 روزه دارند تا هفت روز پس از تحویل کالا به مشتری مهلت تست و بررسی از لحاظ نقص فنی دارند، و این تضمین وجود دارد که این سرویس مرجوعی بدون قید شرط را دارا وردسا میباشد.
لطفا توجه داشته باشید که ایرادهای اعلام شده توسط مشتریان نباید بصورت سلیقه ایی باشد زیرا کالاها توسط کارشناسان خدمات پس از فروش ما کنترل و بررسی میشود در صورت تائید وجود نقص فنی، کالا مشمول استفاده از سرویس بازگشت وجه میشود. آسیبهای فیزیکی ناشی از حمل و نقل برطبق رویه ها در لحظه تحویل به مشتری و یا 24 ساعت پس از آن تحویل کالا اعلام گردد. درغیر این صورت جهت تایید درخواست مرجوعی نیاز به ارسال مستندات شفاف می باشد.
برای تسریع در مرجوعی، دقت فرمایید که کالا به خوبی بستهبندی و در شرایط اولیه ارسال باشد.